25 Temmuz 2009 Cumartesi

Bir Zeytin Haberi

İstanbul'da iki inşaat şirketinin sahibi olup, yaz aylarında Datça'da yaşayan inşaat mühendisi Timur Kabaklarlı, otomobiliyle Bodrum'a giderken, Yeşilbağcılar Beldesi'nde çok sayıda zeytin ağacının iş makineleriyle köklerinden söküldüğünü gördü. Kabaklarlı, işçilerden, zeytin ağaçlarının kömür çıkarmak için söküldüğünü öğrenince köylülerle irtibata geçti.

Köylülerin arazilerinin kamulaştırma bedelini aldıklarını, sökülen zeytin ağaçlarını yakacak olarak kebapçılara sattıkların öğrenince, son derece üzüldüğünü belirten Kabaklarlı şunları söyledi: “15 bin zeytinin yakacak olduğunu öğrenmek beni kahretti. Maddi imkânlarım elverdiği oranda 2 ay içinde 1500 zeytin ağacını satın alıp, ziraat mühendislerinin gözetiminde dallarını budattım ve özel yaptırdığım dev saksılara diktirdim. Şu ana kadar 600 bin YTL harcadım. Ancak, ağaçlar bu saksılar içinde uzun süre yaşamaz. Araziye dikilmesi gerek. Arazisi olup da zeytin ağacı satın almak isteyenlere çok az para karşılığı satmak istiyorum. Amacım ağaçları kurtarmak. Zeytin ağaçlarını devletin neden kurtarmadığını da anlamam mümkün değil.”
Yeşilbağcılar sakinleri istimlâk bedelini aldıkları arazileri üzerlerindeki zeytin ağaçlarını, dikecek başka yerleri olmadığı için bunları zorunlu olarak sattıklarını söyledi.
üç nokta…


ARŞİPEL

Hiç yorum yok: